محدودیت های سنی برای ارتودنسی

محدودیت های سنی برای ارتودنسی چیست؟

در حالی که هیچ محدودیت های سنی برای ارتودنسی به طور جدی مطرح نشده است و این روش برای همه افراد، قابل استفاده است، با این حال، یک سری دستورالعمل هایی وجود دارد که باید مد نظر قرار داد. انجام ارتودنسی دندان می تواند در سنین پایین یا در بزرگسالان، نتیجه بخش باشد، به شرطی که هر فرد، به بهترین دکتر ارتودنسی در اصفهان مراجعه نموده و کارهای مقدماتی را دنبال کند.

ما در این مطلب می خواهیم به طور تخصصی درباره محدودیت های سنی ارتودنسی صحبت کنیم. اگر در سن بزرگسالی هستید و مشکلات دندان دارید، با خیال آسوده می توانید برای ارتودنسی اقدام کنید. حتی کودکان در شرایط تحت نظر می توانند این درمان را انجام دهند.

دکتر محمد علی ناصری، یکی از بهترین دندانپزشکان در اصفهان است که در یک مرکز تخصصی ارتودنسی، این خدمات را ارائه می دهد. اگر به دنبال بهترین دکتر ارتودنسی در اصفهان هستید، کافیست سری به این مطب بزنید.

و اما بپردازیم به یکی از مسائل مهم در زمینه ارتودنسی دندان….

اطلاعاتی که باید درباره سن مناسب ارتودنسی دندان بدانید

ارتودنسی در کودکان تقریباً آسان تر است، چرا که دندان ها و فک ها هنوز در حال رشد هستند، پس کار کردن روی آنها ساده تر انجام می شود. دکتر محمد علی ناصری، این خدمات را برای کودکان ارائه می دهد و از لوازم ارتودنسی نظیر نگهدارنده ها برای رtع مشکلات احتمالی استفاده می کند. کیفیت تمامی لوازم و وسایل، تضمین شده هستند و نیازی نیست نگران موارد بهداشتی و سلامت باشید.

ارتودنسی در نوجوانان نیز در سن خاصی ممکن است. بهترین سن انجام ارتودنسی برای نوجوانان، حدود 13 سال است. البته اگر فرزند نوجوان دارید و نیاز به ارتودنسی دارد، بهتر است با یک دکتر ارتودنسی در اصفهان مشورت کنید و اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. شاید لازم باشد یک سری درمان های مقدماتی را انجام دهید و بعد ارتودنسی کنید.

محدودیت سنی ارتودنسی برای بزرگسالان وجود ندارد. با این حال، به دلیل اینکه بهداشت و سلامت دهان و دندان ممکن است با افزایش سن، کاهش پیدا کند، قطعاً باید قبل از ارتودنسی، حتماً با دندانپزشک مشورت نموده و اگر لازم است، درمان مقدماتی را انجام دهید. حتی گاهی لازم است لثه ها معاینه شوند تا دندانپزشک اطمینان حاصل کند آنها به اندازه کافی قوی و سالم هستند تا بتوانند از ارتودنسی حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: چرا گاهی اوقات نیاز به کشیدن دندان ارتودنسی است؟

بهترین زمان برای اقدام به ارتودنسی دندان چه موقع است؟

محدودیت سنی در ارتودنسی

به طور کلی، هر فرد که دندان های محکم و لثه های سالم داشته باشد می تواند برای ارتودنسی اقدام کند. شاید این دغدغه را نیز داشته باشید که پس از ارتودنسی، لبخند شما برای مدتی، آن زیبایی دلخواهتان را ندارد، و البته مطمئن باشید که پس از این روش درمانی، مجدداً دهان و لبخند شما به حالت اولیه خود باز می گردد.

ارتودنسی برای بزرگسالان و افراد مسن تر، گاهی با مشکل مواجه می شود. بیماری لثه، برخی عفونت های دهان و دندان در میانسالی رخ می دهند که می توانند روند ارتودنسی را مختل کنند. گاهی برخی از بزرگسالان به متخصص ارتودنسی در اصفهان مراجعه می کنند، اما دندانپزشک تشخیص می دهد که به جای این کار، بهتر است آنها از دندان مصنوعی استفاده کنند؛ چون ارتودنسی غیر قابل اجرا است.

یکی از عواملی که بر محدودیت های سنی ارتودنسی و بهترین زمان برای اقدام این کار تأثیر دارد، وجود بیماری زمینه ای و ارثی در فرد است. ممکن است یک فرد در دوره جوانی قرار داشته باشید و به دیابت مبتلا باشد؛ این بیماری می تواند بر روند بهبود زخم ها و خونریزی لثه تأثیر بگذارد. در این شرایط، دندانپزشک از بیمار می خواهد ابتدا دیابت خود را کنترل نموده و سپس برای ارتودنسی اقدام نماید. البته دیابت، یک مثال است و احتمال بیماری های دیگر نیز در فرد وجود دارد.

به عنوان یک نتیجه گیری در این قسمت باید گفت، بهترین موقع برای اقدام به ارتودنسی، زمانی است که دندان ها سالم و مقاوم باشند، سلامت دهان، لثه ها و دندان از نظر دکتر ارتودنسی حرفه ای به تأیید برسد و خود فرد نیز در سلامت جسمی کامل باشد.

بیشتر بخوانید: رعایت بهداشت برای بیماران ارتودنسی چگونه است؟

تفاوت ها و محدودیت های سنی ارتودنسی در بزرگسالان و کودکان

برخی تفاوت ها برای ارتودنسی در بزرگسالان و کودکان وجود دارد که در این قسمت با آنها آشنا می شویم:

  • به دلیل اینکه بزرگسالان دارای دندان های بالغ و مقاوم هستند، و ساختار فک، تکامل یافته است، درمان ارتودنسی شاید زمان بیشتری طول بکشد.
  • اگر فرد دارای بیماری های زمینه ای یا مشکلات دهان و لثه باشد، باید ابتدا این موارد را برطرف نموده و سپس برای ارتودنسی اقدام نماید.
  • ارتودنسی برای کودکان، بیشتر جنبه درمانی دارد؛ اما برای بزرگسالان، جنبه زیبایی چهره را تأمین می کند.
  • وجود دندان های شیری در کودکان می تواند فرآیند ارتودنسی را محدود کند.
  • گاهی عده ای از کودکان یا نوجوانان از ارتودنسی، هراس دارند؛ زیرا باید این اتصالات فلزی را روی دندان های خود تحمل کنند که بر لبخند آنها تأثیر خواهد داشت.

نتیجه گیری:

ارتودنسی یک روش درمانی منحصر به فرد است که باید زیر نظر تیم حرفه ای و بهترین دکتر ارتودنسی اصفهان انجام گیرد. هیچ محدودیت سنی ارتودنسی خاصی وجود ندارد؛ مطمئن باشید که این بهترین روش درمانی برای زیباتر کردن لبخند شما است. برای این اقدام، فرد باید دارای سلامت کامل باشد و معاینه دندان، فک، لثه ها را توسط دندانپزشک انجام دهد. اگر فرد، بیماری یا مشکلات خاصی نداشته باشد، ارتودنسی با بهترین کیفیت انجام می گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *