بریس های فانتزی ارتودنسی

استفاده از بریس های فانتزی در ارتودنسی؛ آری یا خیر؟!

ظهور بریس های فانتزی در ارتودنسی؛ آیا این ابزارها کاربردی هستند یا واقعاً باید از آنها اجتناب نمود؟ آیا استفاده از این بریس ها می تواند عوارضی به دنبال داشته باشد یا خیر؟….

بریس در ارتودنسی یکی از ابزارهای مهم است که باعث می شود دندان ها را به صورت یکدست متصل به همدیگر نگه دارد. بریس ها در واقع براکت های فلزی هستند که برای نظم دادن به رشد نامرتب دندان ها در سنین مختلف، به ویژه در کودکان به کار می روند. انجام ارتودنسی در اصفهان یکی از اقدامات درمانی است که به زیباتر شدن چهره فرد کمک می کند و لبخند دلنشین را به او هدیه می دهد.

بریس های فانتزی در ارتودنسی، نسل جدید ابزارهای مد – فشن هستند که بیشتر در میان نوجوانان و جوانان رواج پیدا کرده اند. بریس های عادی معمولاً جنبه کاربردی و درمانی دارند اما در مورد بریس های فانتزی، این مسئله بسیار متفاوت است. بریس فانتزی اگر چه زیبایی خیره کننده ای دارد و به نظر می رسد بی خطر باشد، اما عواقب جدی و گاهی خطرناک برای سلامت دهان و دندان ها خواهد داشت.

ما در این مطلب درباره اثرات و خطرات و برخی از عوارض مهم استفاده از بریس های فانتزی در ارتودنسی دندان صحبت می کنیم. قطعاً علاقه مند هستید که در این باره بیشتر بدانید. در ادامه نیز به جایگزین های سالم تر و استاندارد برای ابزارهای بریس تقلبی اشاره ای خواهیم داشت.

بریس های فانتزی ارتودنسی چیست؟

بریس های فانتزی در ارتودنسی، همانطور که نامشان پیدا است، سیم ها و براکت های تقلبی هستند که در شکل ظاهری، شباهت زیادی به براکت های فلزی ارتودنسی دارند، اما در حقیقت، هیچ کاربردی در تراز کردن فک و دندان ها ندارند!

برخی از افراد سودجو در حوزه مد و فشن، بریس های تقلبی را با نمای ظاهری بسیار زیبا و خیره کننده، به شکل کیت هایی به فروش می رسانند. این براکت ها از طریق یک چسب دندان بر روی دندان های فرد، ثابت می شود. بریس های فانتزی اخیراً به دنیای زیبایی و مد وارد شده اند و حتی قیمت آنها بسیار ارزان است.

به عنوان یک مرکز معتبر در زمینه خدمات ارتودنسی دندان، زیر نظر بهترین دکتر ارتودنسی در اصفهان، دکتر محمد علی ناصری، هشدار می دهیم که بریس های فانتزی تقلبی نه تنها هیچ جنبه درمانی نداشته، بلکه می تواند سلامت دهان و تراز دندان های شما را تهدید کند!

مهم ترین عوارض و خطرات بریس های فانتزی در ارتودنسی چیست؟

بریس های فانتزی در ارتودنسی

بریس های فانتزی در ارتودنسی

اکثر نوجوانان و جوانان امروزی، بخصوص آنهایی که از سلیبریتی ها تقلید می کنند تمایل دارند از اکسسوری مد و زیبایی بسیار استفاده نمایند. ابزارهای مختلفی در این زمینه وجود دارد که بریس های ارتودنسی فانتزی یکی از آنها است!

هدف اکثر افرادی که از بریس های فانتزی در ارتودنسی استفاده می کنند این است که با یک لبخند کوچک، زیبایی و درخشش دوچندان بر روی دندان های آنها دیده شود! شاید این نوع بریس ها ارزان قیمت باشند اما واقعاً می توانند خطرناک باشند!

شاید این مطلب هم برایتان مفید باشد: آیا ارتودنسی برای کودکان با دندان شیری هم توصیه می شود؟

اگر واقعاً به این نوع بریس های فانتزی علاقه مند شده اید، لازم است از برخی خطرات و عوارض جدی آنها مطلع شوید:

1- رشد کنترل نشده دندان ها!

طراحی بریس های فانتزی برای ارتودنسی به گونه ای انجام نشده است تا بتوانند ابزارهای کاربردی برای اهداف درمانی باشند. وقتی این بریس ها را روی دندان ها قرار می دهید، یک فشار معمولی به دندان وارد می شود و به طور طبیعی، موجب حرکت و رشد دندان ها در مسیر کنترل نشده خواهد شد. این طرز عمل می تواند منجر به ناهماهنگی، ضرر و آسیب رسیدن به دندان ها شود. در یک کلام، بریس های فانتزی هرگز نمی توانند در ترازبندی دندان ها نقش مفیدی داشته باشند! حتی در برخی موارد ممکن است آسیب زننده هم باشند.

2- احتمال مسمومیت!

بر خلاف براکت های پزشکی ارتودنسی که توسط شرکت های معتبر ارائه شده اند، بریس های فانتزی معمولاً تاییدیه های دندانپزشکی و بهداشت را ندارند؛ و اکثر آنها توسط خرده فروشان به مشتری فروخته می شوند. این احتمال وجود دارد که بریس های فانتزی از مواد اولیه نامرغوب تهیه شده باشند و سلامت دندان ها و دهان فرد را به خطر بیاندازند!

بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان و همه دندانپزشکان حرفه ای هرگز بریس های فانتزی غیر استاندارد را پیشنهاد نمی دهند. گاهی این مواد به اندازه ای خطرناک هستند که حاوی سرب یا کادمیوم یا مواد مضر دیگر هستند! احتمال مسمومیت های کبدی، سرطان ها و بیماری های قلبی از طریق استفاده از بریس های فانتزی ارتودنسی برای هر فرد وجود دارد!

3- احتمال خفگی، بریدگی دهان و آسیب به قسمت های داخل گونه

برای چسباندن بریس های فانتزی معمولاً از چسب های دندان استفاده می شود. اگر یک فرد غیر حرفه ای این کار را انجام دهد، بریس ها ممکن است شل شدگی پیدا کنند و به داخل دهان بیوفتند! قطعات سیم ها می تواند لثه ها یا داخل گونه را خراش دهد، به دهان آسیب بزند و در موارد بسیار خطرناک تر، موجب خفگی شود!

4- بروز برخی عفونت ها در دهان

بریس های فانتزی در ارتودنسی، ساخته شده از مواد اولیه غیر استاندارد، مواد شیمیایی متعددی را وارد حفره دهانی فرد می کند. این مواد بی کیفیت می توانند احتمال بروز برخی عفونت ها در دهان را افزایش دهند!

بیشتر بخوانید: اگر براکت ارتودنسی شل شد چه باید کرد؟

ارتودنسی تخصصی دندان را زیر نظر دندانپزشکان حرفه ای انجام دهید

حتی اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به بریس های فانتزی علاقه دارید، تصور می کنیم تا به این جای مطلب، متقاعد شده اید که این بریس های غیر استاندارد چقدر می توانند برایتان خطرناک باشند!

پیشنهاد ما برای انجام هر گونه اقدامات ارتودنسی، کمک گرفتن از بهترین دکتر متخصص ارتودنسی است. نباید مجذوب تبلیغات فریبنده بریس های فانتزی شوید! سلامت دهان و دندان های شما بسیار اهمیت دارد. قبل از خرید این نوع ابزارها بهتر است با یک دکتر ارتودنسی خوب در اصفهان مشورت کنید. بریس های استاندارد می توانند چهره و لبخند شما را زیباتر جلوه داده و سلامت دهان و دندان را تضمین نمایند. برای اطلاعات بیشتر درباره انجام ارتودنسی و اطلاع از قیمت ها و خدمات دیگر ما می توانید از طریق شماره تلفن های وبسایت اقدام نمایید.

اگر این مطلب از سایت دکتر محمد علی ناصری برایتان مفید بود یا تجربه استفاده از این بریس ها را دارید خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها نظرتان را با ما و سایر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *